Back to Top





KVP su bili i ostali  ugroženi...

Pomozimo im da se organizuju i izbore za svoja prava...





Rešimo probleme KVP i njihovih porodica....

Зашто су у Србији сви пензионери „социјални случајеви“?

Objavljeno subota, 22 decembar 2018 19:31Autor Zlatko Posavec
Pogodaka: 105
El. pošta

Ocena korisnika:  5 / 5

Zvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivna

Зашто су у Србији сви пензионери „социјални случајеви“?

Проф. Миладин М. Шеварлић, 20.12.2018. - https://www.facebook.com/profile.php?id=100027479303101&__tn__=%2CdCH-R-R&eid=ARBQG3wZlQy_UvRrb2N8Jy_ZzKPc0XbW1KXRSHew04t8wOG134gyEloMryIu-FLVfWQK1UUMU1fAZufr&hc_ref=ARQR_efA7ZfLTN1mcYMrO4aljSUW17MDz5c8CpGhIFlguZSv-mdAF2turlyua8ZfUrI&fref=nf&hc_location=group

Ја сам ЈЕДАН а можда и ПРВИ пензионисани универзитетски професор проглашен од стране (напредне) Србије корисником „социјалне помоћи“, који то са презиром одбија и омаловажавајућу „социјалну помоћ“ од 3.000 динара (од опљачканих преко 3.000 евра од стране овог режима током четворогодишњег пљачкања пензионера и онемогућавања коришћења стечених имовинских права) донирам социјално угроженој породици у мом селу Прељина - коју одреди Хуманитарни фонд Црквене општине Прељина!
И апелујем на све од 1.712.309 пензионера који су примили ову омаловажавајућу „социјалну помоћ“ од 3.000 динара да, уколико су у могућности, исту донирају за стварне социјалне случајеве у Србији - међу којима су и двојица СМРЗНУТИХ СТАНОВНИКА У СЕЛИМА током протеклих дана!
После четири године одузимања дела пензије као стеченог имовинског права од „богатијих“ српских пензионера (22 % на износ од 25.000 до 40.000 динара и 25% на износ преко 40.000 динара), Законом о изменама и допунама Закона о пензијском и инвалидском осигурању („Сл. гласник РС“ бр. 73/18, члан 53.) престао је да важи Закон о привременом уређивању начина исплате пензија („Сл. гласник РС“ бр. 116/2014 и 99/2016).
А колико су наши пензионери заиста „богати“ указују подаци из билтена Републичког фонда за пензијско и инвалидско осигурање (РФ ПИО) о исплаћеним пензијама за септембар (у октобру) 2018. године, када је у Србији било укупно 1.712.319 пензионера са просечном пензијом од 26.328 динара или 222,35 €, од чега: старосних пензионера 1.081.564 или 63,2% са просечном пензијом 28.385 динара или 239,54 €; инвалидских пензионера 286.580 или 20,1% са просечном пензијом 24.923 динара или 210,40 €; и породичних пензионера 344.165 или 16,7% са просечном пензијом 21.031 динара или 177,48 €.
Тврдња о „богатим“ српским пензионерима је још апсурднија ако анализирамо разлике између три врсте пензија (старосне, инвалидске и породичне) у три категорије пензионисаних осигураника (запослени, самосталне делатности и пољопривредници): пензионисани запослени 1.441.336 или 84,2% са просечно 28.223 динара или 238,17 €, односно са распоном од 31.148 динара или 262,85 € за старосну, преко 25.601 динара или 216,04 € за инвалидску, до 22.001 динара или 185,66 € за породичну пензију; пензионери из самоталних делатности 91.884 или 5,4 % са просечном пензијом 26.025 динара или 219,62 €, односно са распоном од 28.312 динара или 238,92 € за старосну, преко 25.020 динара или 211,14 € за инвалидску, до 19.404 динара или 163,75 € за породичну пензију; и пензионисани пољопривредници 179.125 или 10,4 % са просечном пензијом 11.235 динара или 94,81 €, односно са распоном од 11.607 динара или 97,95 € за старосну, преко 12.004 динара или 101,30 € за инвалидску до свега 8.171 динара или 68,95 € за породичну пензију.
Посебно је забрињавајућа чињеница да је 198.661 или 11,6 % корисника примило пензију мању од најнижег износа, док је 245.965 или 14,4% корисника примило пензију са најнижим износом (14.338,72 динара за пензионисане раднике и пензионере из самоставних делатности и свега 11.272,77 динара за пензионисане пољопривреднике), што чини укупно 26,0% пензионера!? Најзад, у групи изнад минималне до просечне пензије било је 560.995 или 32,8% пензионера. То значи да је у октобру 2018. године било чак 1.005.481 или 58,7% свих корисника са исподминималним, минималним и исподпросечним пензијама ₋ који се могу сматрати „социјалним случајевима“ јер су они примили пензије које су од 22.307,40 или 60,9% до 10.318,12 динара или 28,2% мање од минималне вредности потрошачке корпе за септембар 2018. године (36.646,12 динара).
За разлику од минималне потрошачке корпе која се може поистоветити са „уздржним оброком“ у сточарству, за људе је примереније упоређивати показатеље о пензијама (и другим примањима) са просечном потрошачком корпом, која је у септембру 2018. године износила чак 70.743,37 динара! А у том случају, око 99% пензија је испод нивоа достојног живота корисника пензије и његове породице!?
Чак и највиша пензија у Србији (са 45 година стажа!) од 132.065,01 динара је мања од минималне пензије у Француској (1.200 €) ₋ коју је председник Макрон прихватио да повећа за додатних 100 евра, што износи 154.050 динара и већа је од највеће српске пензије за 21.985 динара или за 14,3%!
Али зашто је „напредњачка“ Влада Србије била „великодушна“ и зашто је и преосталих 706.828 или 41,3% пензионера са изнадпросечним пензијама прогласила „социјалним случајевима“ уделивши им свима (по рецепту градоначелника Јагодине!) по 3.000 динара ₋ када су они били предмет четворогодишње пљачке легализоване Законом о привременом начину уређења исплате пензија?
Можда је одговор за неочекивану„великодушност“ Владе Србије према „богатијим“ пензионерима, који су у претходне четири године опљачкани за око 800 милиона евра, намера нове пљачке „богатијих“ пензионера и у 2019. години. Како?
Укупан износ јенократне „социјалне помоћи“ пензионерима износи: 1.717.309 пензионера * 3.000 динара = 5,136.927.000 динара. Та „социјална помоћ“ не улази у пензијску основицу, али улази у масу средстава РФ ПИО исплаћених пензионерима! И можда ће управо део те „социјалне помоћи“ исплаћене по принципу ураниловке представљати „језичак на ваги“ који ће превагнути изнад 11% учешћа државе у финансирању исплате пензија! А то би, уз „експертску подршку“ Међународног монетарног фонда и добро плаћених владиних гласноговрника, омогућило Влади Србије да због „стабилности државног буџета“ не повећава пензије ни у 2019. години!
У условима апсолутног подржављења РФ ПИО, у коме после измене закона одлуке доноси већина коју чине представници Владе Србије ₋ а не представници пензионера и послодаваца, њихов циљ ће бити двосмерна антипензионерска директива: (1) распродаја имовине РФ ПИО по багателним ценама и (2) онемогућавање повећања масе средстава за исплату пензија из државног буџета изнад 11%.
Наравоученије: Чувај се Данајаца (Владе Србије) и кад ти поклоне („социјалну помоћ“) дарују!

*** Као универзитетски професор са 42 године стажа примио сам септембарску пензију у износу од 62.810,68 динара ₋ што је за 7.932,69 динара или 11,2% мање од просечне потрошачке корпе!? А „социјалну помоћ“ од 3.000 динара донирао сам социјално угроженој породици коју одабере Хуманитарни фонд Црквене општине у селу Прељина. (Копија уплатнице у прилогу, уз фотографију снимљену на зидинама Свете Српске ларве манастира Хиландар како ми лисица једе хлеб из руке на мој 65. рођендан!)

Autor je narodni poslanik u Narodnoj skupštini R. Srbije

Posmrtna pomoć - visina iznosa za isplatu se određuje prema visini penzije iz pravosnažnog rešenja, a ne prema visini isplaćene penzije, umanjene primenom Zakona o PUNIP

Objavljeno petak, 21 decembar 2018 19:21Autor Zlatko Posavec
Pogodaka: 476
El. pošta

Ocena korisnika:  5 / 5

Zvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivna

Posmrtna pomoć - visina iznosa za isplatu se određuje prema visini penzije iz pravosnažnog rešenja, a ne prema visini isplaćene penzije, umanjene primenom Zakona o PUNIP

Ono što je kolegu Dušana Majstorovića i mene zainteresovalo u ovoj temi pre nekoliko meseci jeste to da je Fond SOVO kada je obračunavao posmrtnu pomoć u iznosu od dve penzije koristio iznos umanjene penzije po Zakonu o privremenom uređivanju načina isplate penzija, a ne iznos penzije koju osiguranik ima po pravosnažnom rešenju. Takvo postupanje je po našem mišljenju bilo krajnje problematično, odnosno nezakonito.

U članu 227. ZoVJ stoji da se ima pravo na dvostruki iznos penzije koji je PRIPADAO tom umrlom osiguraniku u mesecu koji je prethodio smrti. To je sve što ima u vezi obračuna visine tog prava u zakonu.
Naše mišljenje je bilo da postoji razlika izmedju pripadajućeg i isplaćenog iznosa penzije. Pokazalo se da je Fond SOVO na taj način u protekle 4 godine zakidao one koji ostvaruju to pravo.

Da je naše mišljenje bilo ispravno dokazuje Rešenje direktora Fonda SOVO od 14.12.2018. g. doneto po žalbi supruge preminulog vojnog penzionera, koje objavljujem u prilogu.

Objašnjenje:

Поред накнаде погребних трошкова за преминулог војног осигураника - корисника војне пензије, на коју од 01.01.2012. г. право остварују чланови породице преминулог КВП код РФ ПИО, постоји и тзв. посмртна помоћ.
Одредбама члана 227. Закона о Војсци Југославије прописано је право на посмртну помоћ која се исплаћује члановима породице преминулог војног осигураника – професионалног војника и корисника војне пензије. Извршава се из средстава Фонда за социјално осигурање војних осигураника.
У случају смрти војног осигураника – професионалног војника и лица које је по овом закону остварило право на пензију, члановима његове породице и то: брачном другу, а осталим члановима његове породице – ако их је војни осигураник до своје смрти издржавао, припада посмртна помоћ у једнократном износу двоструке плате, односно пензије која му је припадала за последњи месец пре његове смрти.
Ако има више чланова породице који имају право на посмртну помоћ износ се дели на једнаке делове између тих чланова породице.
Дакле висина помоћи утврђена је у износу двоструке плате, односно пензије која је припадала лицу по основу кога се право остварује, за последњи месец пре његове смрти.
Фонд за социјално осигурање војних осигураника извршава расходе на име исплате посмртне помоћи на основу донетих решења о припадању права, које у управном поступку доноси Фонд за социјално осигурање војних осигураника и јединице Војске Србије и установе Министарства одбране – команде гарнизона, у складу са одредбама чл. 30. – 35. Уредбе о начину остваривања права из здравственог осигурања војних осигураника и чланова њихових породица.
Одлуком о остваривању права чланова породице војног осигураника на посмртну помоћ ближе је уређен начин остваривања права чланова породице војног осигураника на посмртну помоћ. Право на посмртну помоћ свакако има брачни друг умрлог војног осигураника, а имају право на посмртну помоћ и чланови породице - издржавана лица.

Жалба УВБС Поверенику за информације од јавног значаја и заштиту података о личности

Objavljeno petak, 21 decembar 2018 14:50Autor Zlatko Posavec
Pogodaka: 94
El. pošta

Ocena korisnika:  5 / 5

Zvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivna

Жалба УВБС Поверенику за информације од јавног значаја и заштиту података о личности

Поштовани!

У прилогу објављујем Жалбу УВБС која је данас послата Поверенику за информације од јавног значаја и заштиту података о личности.

УВБС је жалбу поднело због непоступања Министарства одбране Р. Србије по захтеву који су поднели 01.08.2018. и приговору који су поднели 20.11.2018. г.

Подршка протесту војних бескућника од стране УСПВЛС

Objavljeno petak, 21 decembar 2018 14:05Autor Zlatko Posavec
Pogodaka: 90
El. pošta

Ocena korisnika:  5 / 5

Zvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivna

Подршка протесту војних бескућника од стране УСПВЛС

Удружење синдиката пензионисаних војних лица Србије издало је 21.12.2018. године Саопштење за медије:

Протест војних бескућника, подршка

Протест заказан за 27.12.2018. године у 11,55 часова испред хотела Бристол, раскрсница улица Карађорђева 50 и Херцеговачке у Београду, подржавамо и позивамо своје чланове, грађане Србије и медије да на њега обавезно дођу.
Годинама Министарство одбране и Влада Србије не решавају проблеме преко 3 000 војних пензионера који су због распада Југославије, тада као активна војна лица, своје станове по наређењу предали у отцепљеним републикама. Иако су имали право на приоритетно решавање, сталним изменама прописа војни бескућници су маргинализовани и највећи број њих не дочека остваривање стечених права на доделу већ отплаћених станова. Они данас живе по скученим колективним центрима и такозваним војним „хотелима“ од којих је СРЦ Сурчин изграђен од азбеста. У питању су собе од 9 до 18 м2 у којима су смештени самци али и четворочлане породице које за станарину плаћају од 8000 до 24000 дин. У овим собама не постоје мокри чворови, зидови су неокречени а лежаји стари – већина трошкова оправке пада на саме станаре, иако Министарство одбране има обавезу да их санира новцем које добија за ту намену.
Војни хотел Бристол је предат предузећу Београд на води због чега се из њега исељавају и војни бескућници уз кршење њихових људских и стечених права на стамбено обезбеђење. Град Београд је за расељавање хотела Министарству одбране доделило 134 стана одговарајуће структуре који се не користе наменски. Станарима хотела се на привремено кориштење додељују гарсоњере и једнособни станови иако су стекли право а постоје и станови за трајно решавање њихових стамбнеих потреба. Већи станови су остављени за решавање стамбених потреба државне и страначке бирократије. Војним бескућницима, станарима хотела Бристол, који су одбили незаконите, увредљиве и уцењивчке понуде Министарства одбране су искључили грејање. Такве поступке Министарства одбране оцењујемо као врхунац бесчашћа и криминала.
Позивамо Министарство одбране да престане са дискриминацијом војних бескућника и да обезбеди остваривање њихових стечених права на стамбено обезбеђење. Оваквим поступцима се драстично смањује одзив кандидата за војне школе и професионалну службу у Војсци Србије и урушава одбрамбена способност Србије.

Јован Тамбурић, председник

Strana 7 od 503