Back to Top





KVP su bili i ostali  ugroženi...

Pomozimo im da se organizuju i izbore za svoja prava...





Rešimo probleme KVP i njihovih porodica....

Stanari beogradskog hotela “Bristol” ponovo bez struje

Objavljeno ponedeljak, 19 avgust 2019 19:52Autor Zlatko Posavec
Pogodaka: 163
El. pošta

Ocena korisnika:  5 / 5

Zvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivna

Stanari beogradskog hotela “Bristol” ponovo bez struje

https://www.slobodnaevropa.org/a/30117749.html

Porodicama vojnih lica koje žive u hotelu "Bristol" u beogradskoj četvrti Savamala ponovo je isključena struja, rekao je za Radio Slobodna Evropa (RSE) jedan od stanara Dragan Stojanović.

Stojanović je rekao i da stanari večeras odlučuju "o daljim koracima koje će preduzeti".

Stanarima "Bristola" je u maju ove godine već isključivana struja na nekoliko dana, pa su se stanari odlučili na štrajk glađu. Snabdevanje električnom energijom je ponovo uspostavljeno nakon intervencije Zaštitnika građana.

U tom periodu ostali su i bez obezbeđenja na recepciji hotela, telefona i grejanja, a štrajk je, kako su tada rekli, bio način borbe za normalne uslove za život, ali i borba sa "pojačavanjem pritisaka da se isele iz "Bristola", budući da bi objekat trebalo da preuzme kompanija "Beograd na vodi" koja namerava da ga rekonstruiše u luksuzni hotel.

U "Bristolu" je ranije živelo 30-ak porodica vojnih lica, a danas ih je ostalo 11 koje traže da im se reši stambeno pitanje. U hotel su se privremeno doselili pre više od dvadeset godina, nakon ratova na prostoru bivše Jugoslavije.

Ministarstvo odbrane je u svojim saopštenjima navodilo da stanarima "Bristola" nudi "adekvatno rešenje i poziva ih da se usele u stanove za privremeni smeštaj koji su dobijeni od Grada Beograda ili u vojnosamačke hotele 'Zvezdara' i 'Galeb' u Beogradu, u skladu sa pravima koja ostvaruju". Dodali su i da je većina porodica iz "Bristola" ranije prihvatila ponuđena rešenja.

Porodice koje i danas žive u hotelu tvrde da je trajno, a ne privremeno, rešavanje stambenog pitanja njihovo zakonsko pravo, jer su uplaćivali novac u Vojnostambeni fond. Ministarstvo odbrane, međutim, to osporava.

Aktuelni ministar finansija i nekadašnji prvi čovek Beograda Siniša Mali izjavio je jula 2018. godine da se na rešenju stambenog smeštaja za stanovnike "Bristola" radi u saradnji sa Ministarstvom odbrane, te da je u vreme dok je bio gradonačelnik "Grad Beograd izdvojio i preneo 140 stanova na Republiku Srbiju".

Ministarstvo odbrane je kasnije saopštilo da nije dobilo ni jedan stan od Grada Beograda u trajno vlasništvo, već samo na korišćenje.

U junu ove godine u priču se uključio i republički Zaštitnik građana Zoran Pašalić koji je izdao preporuke za rešenje problema stanara hotela.

Stanari "Bristola" su saopštili da su nezadovoljni preporukama ombudsmana, jer kako navode, nije napisano ništa o stalnom rešenju stambenog pitanja ovih porodica, već se "dokument bavi perifernim aspektima" i "daje odrešene ruke da sa njima Ministarstvo postupa kako hoće".

Чекајући „најправеднији“ (швајцарски!) модел за пензије

Objavljeno subota, 17 avgust 2019 19:31Autor Zlatko Posavec
Pogodaka: 246
El. pošta

Ocena korisnika:  5 / 5

Zvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivna

Чекајући „најправеднији“ (швајцарски!) модел за пензије

Печат, бр. 581 од 16.08.2019. г.

Пише ЗВОНИМИР ПЕШИЋ - http://www.pecat.co.rs/2019/08/cekajuci-najpravedniji-svajcarski-model-za-penzije/

После много нагађања чини се да jе постало јасно како ће се убудуће усклађивати пензије грађана Србије. Наиме, министар финансија Синиша Мали најавио је да ће, највероватније у другој половини године, бити усвојен швајцарски модел за индексацију пензија и истакао да је тај модел најбољи и најправеднији за пензионере

Недавно су на адресе подносиоца уставне иницијативе која је требало да покаже да ли је спорни закон којим су смањене пензије у складу са Уставом, после више од три године ћутања, стигла решења Уставног суда Србије којима се „обуставља поступак за утврђивање неуставности Закона о привременом уређивања начина исплате пензија“, затим се „одбацује иницијатива за покретање поступка за оцену уставности одредбе члана 27е, став 29. Закона о буџетском систему“ и „одбацују захтеви за обуставу извршења појединих аката или радњи донетих на основу Закона о привременом уређивању начина исплате пензија“. Нећемо коментарисати то што је Уставни суд Србије урадио, поготову што је реч о највишој правној инстанци у нашој држави. Поменућемо само да је образложење тог суда, чини се, без преке потребе, распрострто на чак 15 страница, као да је реч о каквом замршеном правном случају. Пензионерима остаје још да правду потраже пред међународним судом у Стразбуру.

КАКО ТО РАДЕ ШВАЈЦАРЦИ

Од Скупштине Србије се очекује да се што пре определи за индексацију пензија, то јест да утврди када ће се и на који начин убудуће усклађивати та врста примања. Садашњи статус кво, према коме неко (вероватно министар за рад, запошљавање, борачка и социјална питања) може да повећа месечна примања пензионера према сопственом мерилу, неодржив је, води у безакоње и хаос, па би га требало заменити одрживом формулом. Колико нам је познато, о тој формули не постоји обавеза да се изјасни ММФ.
После много нагађања чини се да је постало јасно како ће се убудуће усклађивати пензије грађана Србије. Наиме, министар финансија Синиша Мали најавио је да ће, највероватније у другој половини године, бити усвојен швајцарски модел за индексацију пензија и истакао да је тај модел најбољи и најправеднији за пензионере.
„Током следеће мисије ММФ, крајем септембра – почетком октобра, ми ћемо то и усвојити и у међувремену ћемо разговарати око још неких модела, али очекујем да ће овај модел, као најправеднији и најбољи, бити усвојен“, рекао је Мали.
Један од потенцијалних модела за усклађивање пензија је и тзв. швајцарски модел, који подразумева да се индексација врши сваке године у зависности од тога колико је стопа инфлације и колико су порасле плате у привреди.
„Оба та показатеља су пондерисана са по 50 одсто. То је модел који се примењује у великом броју земаља и по мом мишљењу је и најповољнији и фер за наше најстарије суграђане, јер се везује за два показатеља који су и основне детерминанте висине пензија“, казао је Мали.

ДА ЛИ ЋЕ ОКРЊЕНИ ДЕО БИТИ ВРАЋЕН

Министар финансија навео је да се сада раде рачунице у вези с тим моделом и напоменуо да још није направљен договор нити донета коначна одлука.
,,То је један од модела који разматрамо. Када би по том моделу повећање пензија било око пет одсто, ми бисмо око 27 или 28 милијарди динара морали више да издвојимо у буџету за те потребе. Ово је системско решење, дали смо обећање прошле године да ћемо наћи фер формулу за индексацију пензија. Кроз овај модел сигуран сам да ћемо то обећање испунити“, нагласио је Мали.
У Европи скоро све земље имају формуле за усклађивање пензија, а највише њих користи комбинацију раста цена и раста зарада. Аустрија, Италија, Француска и Шпанија усклађују пензије с растом цена. Формуле су нешто издашније и делимично укључују и раст зарада у Финској (20 одсто), Чешкој (33 одсто), те Словачкој, Румунији и Бугарској, где раст зарада учествује са 50 одсто приликом усклађивања пензија.
Све у свему у Уставу је записано да када се држава нађе у финансијској невољи, може да смањи пензије, али чим се државна каса стабилизује, дужна је да врати тај износ оплођен за основну камату. Пензионери наводе да чак и да Устав то не предвиђа, Влада би, правде ради, требало да пронађе решење и врати дуг.
Да ли ће окрњени део пензија бити враћен, то пре свега зависи од воље државних органа. Правда је у њиховим рукама.

ФИСКАЛНИ САВЕТ О СИСТЕМСКИМ ГРЕШКАМА

Нацрт Фискалне стратегије прописује одговарајући, низак фискални дефицит који гарантујe макроекономску стабилност и представља добар основ за израду буџета. Први пут од 2011. нацрт Фискалне стратегије припремљен је пре почетка израде буџета за наредну годину. То наговештава да ће напокон почети да се поштује законом дефинисан буџетски календар који почиње припремом Фискалне стратегије, наставља се израдом годишњег буџета, а завршава се усвајањем Завршног рачуна буџета.
Важно побољшање из Стратегије је то што ће бити уведена економски прихватљива „швајцарска“ формула за индексацију пензија уместо садашњег ад хок приступа њиховом повећању. Пензије су највећи појединачни буџетски расход, па је одржив и уређен пензијски систем заснован на објективним параметрима од пресудног значаја за стабилност јавних финансија.
Фискални савет је у последње две године у више наврата критиковао претерани уплив извршне власти у пензијски систем. Прво смо се успротивили неоправданом продужењу привременог умањења пензија јер су се још почетком 2018. стекли услови да се оно укине. Влада јесте крајем 2018, са скоро годину дана закашњења, ову привремену меру суспендовала, али је том приликом направила нову грешку коју је Фискални савет критиковао – непотребно је укинула и механизам аутоматског индексирања (повећања) пензија заснован на објективним параметрима. Уместо тога, садашње законско решење предвиђа да Влада у складу са могућностима буџета прописује колико ће бити повећање пензија – што јој даје претерана дискрециона овлашћења која нису уобичајена у другим европским земљама.
Фискална стратегија најављује да ће се одустати од ове неуобичајене, ад хок, праксе и да ће се пензије у будућности индексирати по „швајцарској формули“ (комбинација раста потрошачких цена и просечне зараде). Овакав модел индексације релативно је једноставан, економски је прихватљив и познат је у Србији, јер је већ био на снази почетком двехиљадитих. Важан додатак који би осигурао да овакав модел буде трајно одржив јесте дефинисање коридора од 9,5% БДП-а до 10,5% БДП-а којим би било ограничено издвајања државе за пензије. То значи да би се „швајцарска формула“ привремено суспендовала уколико би учешће пензија у БДП-у изашло из тог коридора. Конкретније, пензије би се индексирале само са инфлацијом уколико њихово учешће премаши 10,5% БДП-а, али би се зато дозволила могућност њиховог ванредног повећања уколико примена „швајцарске“ формуле у неком тренутку доведе до њиховог претерано ниског учешћа у БДП-у (испод 9,5% БДП-а).

(Извод из мишљења на нацрт Фискалне стратегије за 2020. годину са пројекцијама за 2021. и 2022. годину, објављен 4. јула 2019. године)

СВЕ ВЕЋЕ ЗАОСТАЈАЊЕ

Према најновијим подацима Републичког завода за статистику, просечна нето плата у мају ове године износила је 55.380 динара, номинално је већа 9,9 одсто, а реално за 7,5 процената у односу на исти месец прошле године.
Просечна пензија је 26.342 динара, тако да износи само 47,5 одсто од просечне плате. Тако се све више увећава заостајање пензија у односу на плате.

Крај

ОДГОВОР УВБС НА АКТ - ПРЕПОРУКЕ ЗАШТИТНИКА ГРАЂАНА

Objavljeno petak, 16 avgust 2019 10:22Autor Zlatko Posavec
Pogodaka: 236
El. pošta

Ocena korisnika:  5 / 5

Zvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivna

ОДГОВОР УВБС НА АКТ - ПРЕПОРУКЕ ЗАШТИТНИКА ГРАЂАНА

Поштовани!

У прилогу објављујем ОДГОВОР УВБС од 12.08.2019. г. који је уследио НА АКТ - ПРЕПОРУКЕ ЗАШТИТНИКА ГРАЂАНА Министарству одбране.

Attachments:
FileDescriptionFile size
Download this file (Odgovor UVBS na akt zastitnika gradjana.pdf)Odgovor UVBS na akt zastitnika gradjana.pdf 672 kB

Мишљење Заштитника грађана о могућностима превазилажења проблема осигураника пољопривредника и корисника пензија по основу пољопривредног осигурања

Objavljeno četvrtak, 15 avgust 2019 19:24Autor Zlatko Posavec
Pogodaka: 84
El. pošta

Ocena korisnika:  5 / 5

Zvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivnaZvezda aktivna

Мишљење Заштитника грађана о могућностима превазилажења проблема осигураника пољопривредника и корисника пензија по основу пољопривредног осигурања

13. август 2019.

Услед неадекватних законских решења, непотпуне дефиниције појма осигураника пољопривредника и непрецизног дефинисања поступка и услова за стицање и престанак својства осигураника, одређени број лица нашао се у пољопривредном осигурању на основу непотпуних, нетачних и непроверених података, због чега је неосновано задуживан доприносима за пензијско и инвалидско осигурање.

Заштитник грађана констатује да су изменама и допунама Закона о пензијском и инвалидском осигурању, које су ступиле на снагу 30. 09. 2018. године, у значајном делу отклоњене штетне последице настале услед неправилног поступања органа управе и недостатака у прописима. Међутим, Заштитник грађана констатује да постојећа законска решења нису у потпуности отклонила ризике од нових неправилности у начину евидентирања осигураника по основу пољопривреде, њиховог задуживања доприносима и увођења у систем пензијског и инвалидског осигурања.

Важећи Закон о пензијском и инвалидском осигурању није адекватно дефинисао појам осигураника пољопривредника, нису прописани критеријуми за стицање и престанак својства осигураника пољопривредника, није јасно уређен поступак пријављивања на осигурање, утврђивања својства осигураника, одјаве са осигурања и утврђивања престанка својства осигураника, нису детаљније уређени мировање својства осигураника, као и бројна друга питања од значаја за остваривање права пољопривредника на пензијско и инвалидско осигурање.

Стога, Заштитник грађана налази да је у интересу грађана да Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања у што краћем року припреми измене и допуне Закона о пензијском и инвалидском осигурању, којима ће дефинисати појам пољопривредника у смислу тог закона, при том се руководећи реалним параметрима, као и сврхом која се жели постићи увођењем ове категорије осигураника у осигурање. Одговарајућим изменама и допунама наведеног Закона треба прецизно, на основу реалних параметара (доходак, калкулативна зарада, површина и врста земље, продуктивност), утврдити која лица се сматрају осигураницима пољопривредницима, као и да ли су осигурани само власници или и чланови пољопривредног домаћинства, на који начин се обвезник пријављује односно одјављује са пољопривредног осигурања, ко су чланови пољопривредног домаћинства и друга питања релевантна за ову врсту осигурања, наводи се, између осталог, у Мишљењу Заштитника грађана о могућностима превазилажења проблема осигураника пољопривредника и корисника пензија по основу пољопривредног осигурања упућеном Министарству за рад, запошљавање, борачка и социјална питања и Министарству пољопривреде, шумарства и водопривреде.

Attachments:
FileDescriptionFile size
Download this file (Misljenje poljoprivredne penzije.doc)Misljenje poljoprivredne penzije.doc 147 kB

Strana 9 od 366